Noutăți

Dialoguri științifice și culturale - Constructal Law applied to proof Maximum Work Principle used by Plasticity and Flow Theory of Continuum Media. Consequences on Convexity and Normal Rule of Bulking Plasticity & Surface Friction Potential together with Estimation of Real Thermo-Mechanical Power during Materials Flows - Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați organizează miercuri, 30 octombrie 2024, ora 12:00, la Facultatea de Inginerie din Galați, corp D, sala D12, în cadrul seriei de conferințe „Dialoguri științifice și culturale”, evenimentul “Constructal Law applied to proof Maximum Work Principle used by Plasticity and Flow Theory of Continuum Media. Consequences on Convexity and Normal Rule of Bulking Plasticity & Surface Friction Potential together with Estimation of Real Thermo-Mechanical Power during Materials Flows”, susținut de Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS - National Institut of Applied Sciences - INSA Rennes/Groupe INSA - France. Moderatori: Prof. dr. ing. habil. Viorel PĂUNOIU; Prof. dr. ing. Cătălin FETECĂU.

Despre Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS:

Născut la Cisnădie (Sibiu), România, la 3 august 1967. A obtinut Diploma de Bacalureat în iulie 1986 la Liceul de Matematică și Fizică “Vasile Alecsandri“ din Galați (LVA – CNVA) și, în iulie 1992, Diploma de Inginer în Mecanică, Specializarea “Informatică Tehnologică“ (Diploma de Merit) la Facultatea de Mecanică din Galați, Univ. Galați (România). În 1993 a primit Diploma de Master Cercetare DEA (Magna Cum Laude) în domeniul metalurgiei și materialelor speciale de la Mines Paris’Tech (ENSMP – Paris) și CEMEF – Sophia–Antipolis (Franța). Doctoratul său în Știința Materialelor (Summa Cum Laude) a fost obținut la Mines Paris’Tech., Paris – CEME (Franța) în noiembrie 1996.

Abilitarea în Mecanică a fost obținută la Univ. Rennes 1 (Franța) în martie 2008.

Din decembrie 1996 până în august 1997 a fost Cercetător Asociat la Mines Paris’Tech (ENSMP – Paris) și Centrul de Formare a Materialelor - CEMEF (Sophia Antiplois) din Franța. Din septembrie 1997, Conf. Univ. Titular la Institutul Național de Științe Aplicate din Rennes (INSA Rennes/Groupe INSA) din Franța – Departamentul de Inginerie Mecanică și Automatică (GMA) – Laboratorul de Inginerie Civilă și Inginerie Mecanică (LGCGM – EA 3913).

Din ianuarie 2009 a obținut Calificarea de Profesor Univ. la Consiliul Naţional Universitar (CNU), Franța.

Domeniile actuale de cercetare se referă la mecanica mediilor continue, teoria plasticității materialelor și a deformărilor mari și la solicitări severe, modelarea numerică și simularea proceselor de formare a materialelor, formularea și identificarea comportamentului modelelor constitutive reologice sau tribologice, analiza inversă, probleme inverse, algoritmi de optimizare numerică, tehnici integrate de proiectare/optimizare globală, dinamică rapidă, încercări de impact și severe cu aplicații la deformarea rapidă a metalelor industriale și la fabricarea prin solicitări severe.

În ceea ce privește activitatea de publicație științifică, Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS are un h-Index global = 13 (700 Citations), ISI WOS h-Index = 7, SCOPUS h-Index = 7 cu: 1 carte, 4 capitole cărți internaționale, 1 capitol carte națională, 45 Articole ISI în reviste internaționale (peer-review), 19 articole BDI în reviste naționale (peer-review), 64 articole ISI la conferințe internaționale (peer-review; 3 Lector invitat), 37 articole  la conferințe naționale (peer-review).

Assoc. Prof. Habil. Dr. Adinel GAVRUS este membru actual al asociațiilor științifice internaționale ESAFORM, EUROMECH, DYMAT, AFM și UASTRO, participă ca membru al comitetului editorial sau științific pentru 6 reviste internaționale, 25 conferințe internationale,  Co-Președinte și organizator a 6 conferințe naționale și internationale și ca peer-reviewer pentru 90 jurnale și conferințe internaționale (ELSEVIER, SPRINGER, WILEY, MDPI etc.).

Are o strânsă legătură cu Universitatea “Dunărea de Jos“ din Galați, Departamentul de Ingineria Fabricației, Centrul de Cercetare ITCM unde, de-a lungul timpului, a susținut o serie de conferințe, workshop-uri și stagii de vizite și colaborări.

În anul 2022 a organizat în Franța, la Institutul Național de Științe Aplicate din Rennes (INSA Rennes), Conferința Internațională NEWTECH - International Conference on Advanced Manufacturing Engineering and Technologies.

În anul 2023 a primit din partea universității noastre, Diploma de Onoare, pentru implicarea și buna reprezentare la nivel național și internațional a Universității “Dunărea de Jos“ din Galați.

 Photo_Adinel_GAVRUS_nv.JPG  Afis Dialoguri Gavrus

 

 

 

Dialoguri științifice și culturale - Tehnologii pentru explorarea zonelor permanent umbrite ale lunii - dr. ing. Călin TARĂU

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați organizează luni, 28 octombrie 2024, ora 12:00, la Facultatea de Inginerie din Galați, corp D, sala D12, în cadrul seriei de conferințe „Dialoguri științifice și culturale”, evenimentul „Tehnologii pentru explorarea zonelor permanent umbrite ale lunii”, susținut de dr. ing. Călin TARĂU. Moderatori: Prof. dr. ing. Gabriel ANDREI; Prof. dr. ing. Cătălin FETECĂU.

Dr. Călin TARĂU este inginer principal la Advanced Cooling Technologies, în Lancaster, PA, USA. Educația sa include diplome de licență și master în Inginerie Mecanică (Arhitectură Navală) de la Universitatea din Galați, România și un doctorat în Inginerie Aerospațială de la Universitatea New York (NYU), Statele Unite. Are peste 30 de ani de experiență într-o gamă largă de aplicații care implică transferul de căldură, conversia energiei, controlul poluării aerului, aero-acustică și diagnosticarea debitului. El este specializat în tehnologii de management termic pasiv și activ pentru temperaturi scăzute până la înalte, pentru aplicații terestre, spațiale și planetare, inclusiv medii extreme.

 Calin_Tarau.jpg  Afis Lunar Night Survival

 

 

 

CreativING - Concurs Logo Design

 

Concurs pentru realizarea unui nou LOGO aniversar pentru Facultatea de Inginerie, cu ocazia împlinirii a 70 de ani. Concursul se adresează studenților înmatriculați la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Logoul înscris în concurs trebuie însoțit de un text de maxim 100 de cuvinte care să prezinte viziunea autorului.

  • Înscrierea: 1 octombrie - 1 noiembrie 2024
  • Prezentare logo: 4 - 6 decembrie 2024
  • Anunțarea caștigatorului: 6 decembrie 2024

Înscrierea se realizează la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Concurs realizat în cadrul proiectului "Conectarea relațiilor interinstituționale cu mediul economicosocial prin corelarea ofertei educaționale cu cererea pieței muncii, consilierea și orientarea în carieră a studenților Generation Connect”, finanțat prin contractul nr. CNFIS-FDI-2024-F-0048. Director proiect: Prof. dr. ing. habil. Daniela-Laura BURUIANĂ.

www.ing.ugal.ro 2

 

 

ANUNT

Acordarea burselor sociale şi sociale ocazionale, în semestrul I al anului universitar 2024-2025

 

Calendarul procedurilor de acordare a burselor sociale şi sociale ocazionale:

  • 22 octombrie 2024 - 30 octombrie 2024: depunere documente justificative la sediul universităţii din str. Domnească, nr. 47, sala Multimedia (8.30 - 15.30)
  • 4 noiembrie 2024: afişare liste iniţiale
  • 5 noiembrie 2024: depunere contestaţii (8.30 - 15.30)
  • 6 noiembrie 2024: afişare liste finale

Conform art. 5, al. 2) din „Metodologia de acordare a burselor...” bursele sociale se acordă studenţilor care îndeplinesc condiţiile de promovabilitate conform legii, de la programele de studii de la licenţă şi masterat, la solicitarea acestora, pe durata legală a programului de studii, până la împlinirea vârstei de 35 de ani ... Bursele sociale se stabilesc la începutul anului universitar şi se acordă pentru 12 luni.”

Beneficiarii burselor sociale pot fi:

  1. studenţii orfani de unul sau ambii părinţi, studenţii care provin din familii monoparentale sau studenţii proveniţi din centre de plasament şi care nu au realizat în cele 12 luni înainte de începerea semestrului/anului universitar un venit lunar net mai mare decât salariul de bază minim net pe economie. Dacă decesul unui membru al familiei studentului(ei) intervine în cursul anului universitar şi venitul lunar net mediu per membru de familie se micşorează sub nivelul ultimului venit pentru care a fost acordată bursa socială, studentul poate beneficia de bursă socială până la sfârşitul anului universitar;
  2. studenţii bolnavi de tuberculoză, care se află în evidenţa unităţilor medicale, pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulinonecesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbţie severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, astm bronşic persistent moderat sau sever, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiul F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune în forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infectaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu deficienţe locomotorii grave, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;
  3. studenţii a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de începerea anului universitar un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie. (2363 lei).

Repartizarea fondului de burse sociale se realizează în ordinea de prioritate menţionată anterior.

Studenţii pot beneficia, la cerere, pe baza documentelor justificative şi de următoarele tipuri de burse sociale ocazionale, indiferent dacă studentul beneficiază şi de altă categorie de bursă:

  1. bursa pentru ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte,

care se poate acorda studenţilor orfani de unul sau ambii părinţi, studenţilor care provin din familii monoparentale, studenţilor proveniţi din centre de plasament sau studenţilor defavorizaţi din punct de vedere socioeconomic, a căror familie nu a realizat, în cele 12 luni dinaintea depunerii cererii pentru acordarea acestui tip de bursă, un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare de 50% din salariul minim net la nivel naţional. Această categorie de bursă se poate acorda aceluiaşi student de două ori în cursul unui an universitar;

  1. bursa pentru ajutor social ocazional de maternitate, care se acordă studentei sau studentului a cărui soţie nu realizează deloc venituri sau venituri mai mari decât

J

salariul de bază minim net la nivel naţional, constă într-o bursă pentru naştere şi lăuzie şi o bursă pentru procurarea îmbrăcămintei copilului nou-născut şi care se acordă o singură dată în cursul anului universitar pentru fiecare copil născut;

  1. bursa pentru ajutor social ocazional în caz de deces se poate acorda pentru decesul unui membru al familiei studentului(ei); prin membru de familie se înţelege soţ, soţie, copil; în cazul decesului studentului(ei) necăsătorit(e)/căsătorit(e) cu soţie/soţ care nu realizează venituri, bursa se acordă rudelor de gradul l/succesorului legal o singură dată în cursul anului universitar.

Determinarea venitului lunar mediu net al familiei studentului se realizează până la împlinirea vârstei de 26 de ani. La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile nete cu caracter permanent realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit.

Pentru studenţii cu vârsta între 26 şi 35 de ani, venitul lunar mediu net se va calcula ţinând cont doar de veniturile personale ale acestora şi ale persoanelor pe care le au în grijă, precum copii, soţ/soţie etc., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Prin venituri nete se înţelege totalitatea sumelor primite/realizate de persoana singură, respectiv de fiecare membru al familiei, reprezentând valoarea obţinută după aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil stabilit conform Legii nr. 227/2015 Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

 Dosarul trebuie să conţină următoarele documente justificative:

  • cererea solicitantului (Anexa 2.a) ;
  • declaraţie pe propria răspundere (Anexa 2.b) privind veniturile nete, cu caracter permanent, obţinute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit;
  • acordul olograf al studentului şi membrilor familiei, după caz, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei (Anexa 2.c);
  • copii ale certificatului/certificatelor de deces ale părintelui/părinţilor la care se adaugă taloanele de pensie de urmaş din perioada octombrie 2023 - septembrie 2024, hotărârea privind darea în plasament, alte documente atestatoare, dacă este cazul;
  • copie a hotărârii judecătoreşti, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi,
  • adeverinţă cu venitul net realizat, de la fiecare membru de familie pe perioada octombrie 2023 - septembrie 2024;
  • adeverinţe privind veniturile obţinute din concedii medicale pentru sarcină sau lehuzie, pentru incapacitate temporară de muncă unde este cazul, pe perioada octombrie 2023 - septembrie 2024;
  • taloanele de pensie, în cazul în care părinţii sunt pensionari perioada octombrie 2023 - septembrie 2024. în situaţia în care acestea nu pot fi prezentate la dosar se va ataşa o adeverinţă eliberată de Casa de Pensii;
  • adeverinţă de la primăria din localitatea de domiciliu din care să rezulte veniturile obţinute din activităţi agricole, pentru fiecare membru major din familie (inclusiv studentul)
  • ancheta socială este obligatorie în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l şi pe acesta, nu realizează venituri sau cel puţin un părinte al studentului lucrează sau domiciliază în străinătate. Declaraţie pe propria răspundere dată de fiecare părinte care nu obţine nici un fel de venit;
  • adeverinţă elev/student, pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;
  • documente care atestă obţinerea de venituri din cedarea folosinţei bunurilor, venituri realizate din activităţile economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, în sensul OUG nr. 44/2008 aprobată de Legea 182/2016, venituri realizate din meserii liberale şi din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, dividendele, altor venituri impozabile;
  • certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluţia şi tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul şi care se regăseşte în lista de la art. 6 alin. (2) lit. B din Metodologia de acordare a burselor sau certificat de încadrare în grad de handicap, vizat de către medicul din cadrul cabinetului medical studenţesc (str. Domnească, nr. 155, cămin F, parter);
  • copii ale actelor de identitate pentru toţi membrii familiei, dacă este cazul.

Pentru situaţiile în care există suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea bursei sociale poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situaţia exactă a familiei acestuia; studentul are obligaţia să realizeze toate diligenţele pentru aducerea documentului; în caz contrar, studentul pierde dreptul la bursă şi va trebui să restituie sumele încasate;

Studenţii care intră în plată în semestrul I, indiferent de tipul bursei, vor trimite următoarele documente:

  • extras de cont card în RON deschis la una dintre băncile: BRD, BCR, RAIFFEISEN BANK, TRANSILVANIA, UNICREDIT ŢIRIAC BANK, GARANTI, CEC BANK, ING BANK, FIRST BANK, OTP BANK,
  • copie C.l. / paşaport (studenţii străini)
  • copie carnet de student vizat pe anul în curs pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. până la data de 30 noiembrie 2024.
  1. Anexa 2a
  2. Anexa 2b
  3. Anexa 2c