Noutăți

Regulamentul Concursului "Brad-Engineering", Ediția a VI-a, 2024

Concursul cu premii „Brad-Engineering”, celebrează Crăciunul în spiritul generos al acestei sărbători și contribuie la promovarea capacității creative, a ingeniozității, inventivității și a abilității de lucru în echipa studenților. Brazii creați vor fi donați către grădinițe, școli, licee, cămine de bătrâni. Cei care doresc, pot să achiziționeze brazii direct de la echipele de studenți, putând aprecia astfel realizările lor.


Concursul presupune parcurgerea a două etape: Realizarea și expunerea brazilor neconvenționali şi donarea exponatelor.

Organizatori

Facultatea de Inginerie (http://www.ing.ugal.ro)
Asociația Absolvenților Facultății de Mecanică din Galați (AAFMG) (http://www.ing.ugal.ro/AAFMG/index.html)

Președintele concursului:

Prof.dr.ing. Cătălin Fetecău (0744276267)

Persoane de contact, studenții:

Carp Ana-Maria (0773737149);
Moisa Albert-Florian (0757337897);
Foltozan Andrei-Denis (0757298437)
Pavel Larisa-Mihaela (0750723351).

Participanți

La concurs se pot înscrie echipe formate din maxim cinci studenți, sau elevi și un cadru didactic consultant! Echipele care vor depăși numărul de membri nu vor fi acceptate! Concursul este deschis tuturor studenților Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

Condiţii de participare

Fiecare echipă participantă va crea un brad neconvențional de Crăciun, cu o înălțime de maximum 2m (inclusiv suportul) și care nu va avea printre decorațiuni, lumânări, artificii sau alte obiecte inflamabile sau pirotehnice. Materialele din care vor fi confecţionați brazii trebuie să fie rezistente şi bine asamblate, astfel încât să nu se deterioreze şi să permită un transport ușor și sigur. Fiecare brad va avea un suport care să asigure stabilitatea structurii. Pentru un aspect mai spectaculos al bradului, realizatorii pot să prevadă în construcţia acestuia și un sistem de iluminare, care trebuie probat în momentul transmiterii acestuia la donator.

 

Calendarul concursului

în data de 7 noiembrie 2024, ora 14.00, va fi postat pe pagina de Facebook „Brad-Engineering” formularul digital de înscriere care va trebui completat și transmis prin e-mail (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.); înscrierea echipelor participante se va încheia pe data de 30 noiembrie.

Deschiderea expoziției Brad Engineering 2024

- În perioada 9-13 decembrie 2024, orele 10:00 – 20:00, creaţiile echipelor participante vor fi aduse la Facultatea de Inginerie, str. Domnească 111, holul corpului D, parter, pentru a se amenaja expoziția.
- Lansarea oficială a concursului va avea loc în cadrul unei festivități, în ziua de 17 decembrie 2024, începând cu ora 14:00. Studenţii, ai căror brazi participă în proiect, sunt invitaţi să participe la Conferinţa de presă prilejuită de lansarea expoziţiei.
- Jurizarea se va desfăşura pe data de 17 decembrie (orele 12:00-14:00).

Echipele declarate câștigătoare (locul I, locul II, respective locul III) vor fi recompensate de AAFMG, cu premii în valoare de 400 lei, 300 lei, respectiv 200 lei.
Vor fi acordate și 3 premii speciale.
Pot fi acordate premii speciale și de către alți sponsori.

Juriul va fi format din:

Preşedinte - Cătălin Fetecău;
Membri - Vlad Alexandru, Președinte Liga Studenților UDJ Galați;
Brînzan Gina, Inspector Școlar General ISJ Galați;
Șerban Tudor, Facultatea de Arte;
Sava David, Liceul de Arte „Dimitrie Cuclin”.

Premierea

Acordarea premiilor se va face pe data de 17 decembrie 2024, în mod festiv, cu participarea autorilor, susținătorilor, invitaților și reprezentanților mass-media.

Promovarea concursului

Concursul „Brad-Engineering” va avea propria pagină de Facebook. Invitatia de participare va fi transmisă și mass-media, pentru promovare.
Organizatorii încurajează studenţii să încarce pe pagina Facebook a proiectului „Brad-Engineering” fotografii din timpul realizării brazilor, cu menţiuni despre Concurs și despre Sponsor. Pentru o promovare mai eficientă, rugăm să folosiţi hashtagul #Bradengineering în mesajele şi fotografiile legate de promovarea evenimentului, postate în reţelele de socializare. 


Firmele care doresc să sponsorizeze concursul și să acorde premii suplimentare echipelor participante vor beneficia de promovare, iar siglele acestora vor fi înscripționate pe invitații, afișe, roll-up-uri și bannere.

 

Eveniment de multiplicare a rezultatelor proiectului STEM Education for Primary Schools - STEM for Youngsters

 

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, prin Facultatea de Inginerie, Departamentul Ingineria fabricației, cu sprijinul Asociației Generale a Inginerilor din România (AGIR), sucursala Galați organizează Joi, 7 Noiembrie 2024, începând cu ora 10:00, evenimentul de multiplicare a rezultatelor proiectului Erasmus+ intitulat STEM Education for Primary Schools - STEM for Youngsters.

Evenimentul se va desfășura în Campusul Științei al Universității „Dunărea de Jos” din Galați din Str. Domnească nr. 111, corp B, sala B26. Tema principală a evenimentului este legată de modul în care noile tehnologii pot fi integrate într-o curriculă interdisciplinară STEM și modalitatea prin care profesorul poate deveni un facilitator al colaborării şi cooperării elevilor, în vederea realizării unei învățări eficiente și durabile. Evenimentul se adresează profesorilor din învățământul preuniversitar, elevilor, studenților, inginerilor, tehnicienilor și pasionaților de tehnologie, care doresc să-și îmbunătățească abilitățile practice și cunoștințele în domeniile specifice educației STEM.

Obiectivul principal al proiectului a fost dezvoltarea unui program de formare a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar (primar și gimnazial) în domeniile STEM (Științe,Tehnologie, Inginerie și Matematică). În cadrul programului de formare au fost dezvoltate trei module educaționale: Modul 1 - Introduction in Basic Machinery, Modulul 2 - Introduction incomplex electrical machines și Modulul 3 - Introduction to educational robotics, care au fost parcurse de 200 de profesori din 100 de școli, selecționate în grupul țintă al proiectului, din țările partenere consorțiului, respectiv 120 de profesori din Grecia, 20 de profesori din Cipru, 30 profesori din Bulgaria și 30 de profesori din România). Modulul 1 este dedicat profesorilor care predau la clasele a I-a și a II-a, modul 2 este dedicat profesorilor din clasele a III-a și a IV-a, iar Modulul 3 pentru profesorii din clasele a V-a și a VI-a.

Agenda evenimentului este disponibilă aici.

În atenţia studenţilor care doresc decontarea abonamentelor de transport

 

Modul de decontare a abonamentelor lunare la transportul public local în conformitate cu art. 128, alin. (3) din Legea învăţământului superior nr. 199/ 2023 reglementează faptul că: studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în instituţiile de învăţământ superior acreditate beneficiază de tarif redus cu 90% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, cu metroul, precum şi pentru transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic, până la împlinirea vârstei de 30 de ani. Studenţii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi studenţii proveniţi din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport. Normele metodologice privind transportul cu metroul şi trenul sunt adoptate prin hotărâre a Guvernului.”

Eliberarea titlurilor de transport cu reducere 90% şi gratuite pentru studenţi se efectuează în baza legitimaţiei de student pentru reducere la transport vizată pentru anul universitar în curs şi a unui act de identitate, respectiv carte de identitate sau paşaport, pe tot parcursul anului universitar, cu excepţia studenţilor din anii terminali unde instituţia de învăţământ va scrie «an terminal» în dreptul anului universitar unde s-a aplicat viza de valabilitate.

Studenţii beneficiază lunar de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.

Studenţii care doresc decontarea abonamentelor de transport local în comun puse la dispoziţie de către TRANSURB, trebuie să parcurgă următoarele etape:

a. Procurarea de la chioşcurile TRANSURB a abonamentelor lunare NOMINALE de transport local în comun eliberate pe baza legitimaţiei de transport studenţi, cu valoarea de 90% din preţul întreg.

b. Depunerea la secretariatul facultăţii unde urmează cursurile a următoarelor documente:

  • cererea completată şi semnată de student (Anexa 1a);
  • copia carnetului de student vizat pentru anul universitar în curs;
  • copia actului de identitate (CI);
  • bonul fiscal de achiziţionare al abonamentului lunar în original (seria cardului de pe bonul fiscal trebuie să fie aceeaşi cu seria de pe cardul de transport);
  • abonamentul trebuie să aibă prima zi de valabilitate în luna anterioară depunerii documentelor;
  • copia cardului nominal de transport (să fie lizibile numele şi seria cardului);
  • extrasul de cont (titular studentul) - se aduce o singură dată, la prima decontare, sau atunci când numărul de cont/banca se modifică.

 

Studenții care doresc decontarea biletelor de transport interurban auto şi transport naval, trebuie să aibă în vedere următoarele:

a. 

- cererea completată şi semnată de student (Anexa 1b);

- studenții beneficiază lunar de decontarea a maximum 8 bilete sau de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.
- biletele depuse pentru decontare trebuie să fie din luna anterioară datei în care se solicită decontarea;
- biletele depuse pentru decontare trebuie să cuprindă în mod vizibil: denumirea (sigla) firmei de transport, ştampila firmei de transport, data efectuării călătoriei, ruta de deplasare, nr. bon şi valoarea biletului de călătorie (nu se vor primi bilete pe care unul sau mai multe din aceste elemente lipsesc; toate datele trebuie să apară pe fața biletultui). Biletele depuse pentru decontare care au serii consecutive sau apropiate (care pot fi din același rnijloc de transport) se vor anula.
- la abonament trebuie anexată chitanța/bonul fiscal cu care s-a plătit;
- ruta trebuie să coincidă cu adresa de domiciliu din cartea de identitate a studentului;
- dacă pe ruta de deplasare de la Facultate până la localitatea de domiciliu existã rută directă feroviară, ne se decontează biletele sau abonamentul pentru mijlocul de transport auto. 

b. Pe toate copiile depuse studentul va scrie conform cu originalul şi va semna.

c. Abonamentele se cumpără şi se decontează lunar.

d. Documentele se depun la secretariatul facultăţii în perioada 1-7 ale lunii.

Secretariatele facultăţilor vor trimite prin registratura universităţii, până la data de 15 a lunii, către Serviciul financiar, tabelul centralizator ștampilat pentru decontarea cheltuielilor de transport studenţi, semnat de secretar șef și decan, la care se anexează cererile studenților verificate, aprobate, însoţite de documentele justificative şi conformate cu originalul. 

În cazul în care un student își pierde calitatea de student (exmatriculare, retragere, absolvire, împlinirea vârstei de 30 ani), secretariatul facultății va trece pe cererea studentului data până la care se decontează abonamentul/biletul în luna respectivă.

Serviciul financiar verifică concordanţa informaţiilor din tabelul fiecărei facultăţi, completează coloanele 6-9 din tabel, întocmeşte statele şi celelalte proceduri de plată.

Virarea sumelor în conturile studenţilor se efectuează până în ultima zi a lunii inclusiv.

Anunț burse, an universitar 2024-2025

 (conform Calendar burse)

În perioada 07.11.2024 – 08.11.2024, studenții Facultății de Inginerie pot depune fizic la Secretariatul facultății, dosare pentru următoarele tipuri de burse:

 

Burse de performanță pentru activitatea de cercetare științifică, inovaţie şi brevete (Anexa 1)

Dosarul cuprinde următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, documente care să ateste implicarea acestora în activități de cercetare științifică în anul universitar anterior. Studenții care doresc să aplice trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,50 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 9,00). Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activitatea de cercetare științifică, inovaţie şi brevete trebuie să fie minimum 20 puncte.

 

Burse speciale pentru performanțe cultural-artistice și organizatorice deosebite

(câte una pe facultate) pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu, sau de la programele de masterat, anii I și II, pe baza punctajului cel mai mare obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 3.a). Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00).
Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, copii ale documentelor care să ateste implicarea acestora în activități cultural-artistice și organizatorice în anul universitar anterior, alte documente (copie diplomă, recomandări din partea organizațiilor studențești, adeverințe etc.). Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activități cultural-artistice și organizatorice trebuie să fie minimum 20 puncte.

 

Burse speciale pentru activități extracurriculare și de voluntariat

(câte una pe facultate) pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu sau de la programele de masterat, anii I și II, pe baza punctajului cel mai mare obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 3.b). Studenții care doresc să aplice pentru acest tip de bursă trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00). Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV și trebuie să dovedească pe bază de documente emise, eliberate sau încheiate cu Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aflate în perioada de valabilitate, că au desfășurat activități în interesul universității.
Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat trebuie să fie minimum 20 puncte.
La momentul acordării bursei speciale pentru implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, studenții au obligația de a completa o declarație pe proprie răspundere că nu se află în situație de incompatibilitate, în sensul că se află în relații de soți, afini și rude până la gradul al III-lea inclusiv, cu persoane cu poziție de conducere, control, autoritate sau evaluare instituțională, precum și cu persoane cu funcții de execuție, care își desfășoară activitatea în structura organizatorică la care au fost repartizați.

 

Burse de performanță sportivă

(una pe facultate) se pot acorda studenților care au obținut performanțe sportive deosebite, prin concurs, pentru un an universitar, pentru studenții de la programele de licență, anii II, III, IV de studiu sau de la programele de masterat, anii I și II.
Bursa se acordă pe baza punctajului cel mai mare, obținut de candidat conform grilei de punctaj utilizată la acordarea acestor burse (Anexa 4). Studenții trebuie să fie integraliști, cu media generală a anilor de studii minimum 8,00 (studenții anului I de la programele de masterat trebuie să aibă media de admitere minimum 8,00). Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV, copii ale documentelor care să ateste implicarea acestora în activități sportive în anul universitar anterior, alte documente. Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor justificative trebuie să fie minimum 25 puncte.

 

Burse speciale din veniturile proprii - art.11 (4)

(la propunerea rectorului sau a Consiliilor facultăților) studenților care se încadrează în cel puțin unul dintre următoarele cazuri: au obținut performanțe științifice, cultural-artistice deosebite, performanțe sportive deosebite sau pentru implicarea în activități extracurriculare și de voluntariat, conform grilei din Anexa 5. Studenții care doresc să aplice pentru aceste burse trebuie să depună, la secretariatul facultății, un dosar care să cuprindă următoarele documente: scrisoare de intenție, scrisoare de recomandare, CV și trebuie să dovedească, pe bază de documente emise, eliberate sau încheiate cu Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, aflate în perioada de valabilitate, că au desfășurat activități prevăzute în grila de evaluare. Pentru a putea beneficia de o astfel de bursă, punctajul obținut în urma verificării documentelor care dovedesc implicarea în activitățile menționate trebuie să fie minimum 40 puncte.

 

Detalii suplimentare se găsesc în Metodologia de acordare a burselor și a altor forme de sprijin financiar pentru studenții din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, învățământ cu frecvență, 2024-2025: https://www.ugal.ro/studenti/burse/metodologie-de-acordare-a-burselor