Noutăți

„Oportunități de angajare în Spațiul Economic European”

Seminar de informare INFO-EURES 

 

Facultatea de Inginerie, în colaborare cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Galați (AJOFM Galați) - Compartiment EURES și Centrul EUROPE DIRECT Galați din cadrul Consiliului Județean Galați, organizează seminarul de informare INFO-EURES intitulat „Oportunități de angajare în Spațiul Economic European (SEE)”. Seminarul este dedicat studenților și/sau absolvenților care doresc să-și îmbunătățească cunoștințele privind importanţa integrării pe piaţa muncii și oportunităţile oferite tinerilor la nivel naţional și internațional, în vederea ocupării unui loc de muncă.

Evenimentul va fi susținut de un consilier EURES din cadrul AJOFM Galați și un reprezentant al Centrului EUROPE DIRECT și vor oferi studenților informaţii de bază privind Reţeaua EURES şi Portalul EURES (baza de date cu locurile de muncă vacante în spaţiul european), informații despre modalitățile de identificare a unor locuri de muncă în SEE, asistenţă la redactarea cererilor de locuri de muncă și a CV-urilor precum și la încărcarea acestora pe portalul EURES, informaţii de bază referitoare la condiţiile de viaţă și de muncă, din ţarile SEE, informaţii cu privire la oportunităţile de recrutare, inclusiv informaţii și asistenţă la formularea fișei postului pentru locurile de muncă vacante.

Evenimentul se va desfășura Joi, 2 Noiembrie 2023, ora 13:30, în corpul B al Facultății de Inginerie, sala B26.

Vă așteptăm!

 

Alegeri studenți în Consiliul Facultății și Senatul Universității 

 

În perioada 30.10.2023 - 09.11.2023 se vor desfășura alegerile pentru desemnarea studenţilor în Consiliul Facultăţii de Inginerie (CFI) şi Senatul Universității „Dunărea de Jos” din Galați (SUDJG). Reprezentanţii studenţilor sunt aleşi pentru consiliul facultăţii şi pentru senat de către toţi studenţii din facultate, conform normelor de reprezentare (6 studenți în CFI și 2 studenți în SUDJG). Candidaturile se pot depune la Secretariatul Facultății de Inginerie, str. Domnească nr. 111. 

Calendarul alegerilor este următorul:

30 Octombrie - 03 Noiembrie 2023 (ora 10:00) - Depunerea candidaturilor

07 Noiembrie 2023, orele 10:00-16:00 - Alegeri tur I

09 Noiembrie 2023, orele 10:00-16:00 - Alegeri tur II (daca este cazul)

  • Cerere de candidatură pentru calitatea de membru în Consiliul Facultății de Inginerie
PDF file icon
  • Cerere de candidatură pentru calitatea de membru în Senatul Universității „Dunărea de Jos” din Galați
PDF file icon

 

Alegerile se vor organiza în Campusul Științei, corpul B al Facultății de Inginerie, parter, sala B05

Comisia Electorală a Studenților de la nivelul Facultății de Inginerie

În atenţia studenţilor care doresc decontarea abonamentelor de transport

 

Modul de decontare a abonamentelor lunare la transportul public local în conformitate cu art. 128, alin. (3) din Legea învăţământului superior nr. 199/ 2023 reglementează faptul că: studenţii înmatriculaţi la forma de învăţământ cu frecvenţă în instituţiile de învăţământ superior acreditate beneficiază de tarif redus cu 90% pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, cu metroul, precum şi pentru transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri, clasa a II-a şi naval, pe tot parcursul anului calendaristic, până la împlinirea vârstei de 30 de ani. Studenţii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, precum şi studenţii proveniţi din centre de plasament sau care au fost în plasament la familia extinsă, substitutivă sau la asistent maternal, potrivit prevederilor art. 64 alin. (1) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, beneficiază de gratuitate pentru aceste categorii de transport. Normele metodologice privind transportul cu metroul şi trenul sunt adoptate prin hotărâre a Guvernului.”

Eliberarea titlurilor de transport cu reducere 90% şi gratuite pentru studenţi se efectuează în baza legitimaţiei de student pentru reducere la transport vizată pentru anul universitar în curs şi a unui act de identitate, respectiv carte de identitate sau paşaport, pe tot parcursul anului universitar, cu excepţia studenţilor din anii terminali unde instituţia de învăţământ va scrie «an terminal» în dreptul anului universitar unde s-a aplicat viza de valabilitate.

Studenţii beneficiază lunar de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.

Studenţii care doresc decontarea abonamentelor de transport local în comun puse la dispoziţie de către TRANSURB, trebuie să parcurgă următoarele etape:

a. Procurarea de la chioşcurile TRANSURB a abonamentelor lunare NOMINALE de transport local în comun eliberate pe baza legitimaţiei de transport studenţi, cu valoarea de 90% din preţul întreg.

b. Depunerea la secretariatul facultăţii unde urmează cursurile a următoarelor documente:

  • cererea completată şi semnată de student (Anexa 1a);
  • copia carnetului de student vizat pentru anul universitar în curs;
  • copia actului de identitate (CI);
  • bonul fiscal de achiziţionare al abonamentului lunar în original (seria cardului de pe bonul fiscal trebuie să fie aceeaşi cu seria de pe cardul de transport);
  • abonamentul trebuie să aibă prima zi de valabilitate în luna anterioară depunerii documentelor;
  • copia cardului nominal de transport (să fie lizibile numele şi seria cardului);
  • extrasul de cont (titular studentul) - se aduce o singură dată, la prima decontare, sau atunci când numărul de cont/banca se modifică.

 

Studenții care doresc decontarea biletelor de transport interurban auto şi transport naval, trebuie să aibă în vedere următoarele:

a. 

- cererea completată şi semnată de student (Anexa 1b);

- studenții beneficiază lunar de decontarea a maximum 8 bilete sau de un singur abonament cu reducere de 90% sau gratuit, după caz.
- biletele depuse pentru decontare trebuie să fie din luna anterioară datei în care se solicită decontarea;
- biletele depuse pentru decontare trebuie să cuprindă în mod vizibil: denumirea (sigla) firmei de transport, ştampila firmei de transport, data efectuării călătoriei, ruta de deplasare, nr. bon şi valoarea biletului de călătorie (nu se vor primi bilete pe care unul sau mai multe din aceste elemente lipsesc; toate datele trebuie să apară pe fața biletultui). Biletele depuse pentru decontare care au serii consecutive sau apropiate (care pot fi din același rnijloc de transport) se vor anula.
- la abonament trebuie anexată chitanța/bonul fiscal cu care s-a plătit;
- ruta trebuie să coincidă cu adresa de domiciliu din cartea de identitate a studentului;
- dacă pe ruta de deplasare de la Facultate până la localitatea de domiciliu existã rută directă feroviară, ne se decontează biletele sau abonamentul pentru mijlocul de transport auto. 

b. Pe toate copiile depuse studentul va scrie conform cu originalul şi va semna.

c. Abonamentele se cumpără şi se decontează lunar.

d. Documentele se depun la secretariatul facultăţii în perioada 1-7 ale lunii.

Secretariatele facultăţilor vor trimite prin registratura universităţii, până la data de 15 a lunii, către Serviciul financiar, tabelul centralizator ștampilat pentru decontarea cheltuielilor de transport studenţi, semnat de secretar șef și decan, la care se anexează cererile studenților verificate, aprobate, însoţite de documentele justificative şi conformate cu originalul. 

În cazul în care un student își pierde calitatea de student (exmatriculare, retragere, absolvire, împlinirea vârstei de 30 ani), secretariatul facultății va trece pe cererea studentului data până la care se decontează abonamentul/biletul în luna respectivă.

Serviciul financiar verifică concordanţa informaţiilor din tabelul fiecărei facultăţi, completează coloanele 6-9 din tabel, întocmeşte statele şi celelalte proceduri de plată.

Virarea sumelor în conturile studenţilor se efectuează până în ultima zi a lunii inclusiv.

 În dialog cu distinsul profesor Adrian BEJAN

 

Dialog Adrian Bejan 2023În cadrul seriei de conferințe „UGAL – Dialoguri ştiinţifice și culturale”, Facultatea de Inginerie vă invită la un dialog cu distinsul profesor Adrian BEJAN, cel mai titrat român în viață, cel care a descoperit Legea Constructală, fiind în prezent în elita primilor 100 mari savanți ai lumii. Este Membru de Onoare al Academiei Române din 2011, Doctor Honoris Causa a 18 universităţi din lume este printre primii 100 cei mai citaţi din domeniul Ingineriei.

Evenimentul se va desfășura joi, 19 octombrie 2023, ora 13:00, la Facultatea de Inginerie, Campusul Științei, Corp D, sala D12.

Adrian BEJAN este profesor universitar, cu importante contribuții în domeniul termodinamicii. După studiile la Institutul de Tehnologie din Massachussets, și-a început cariera de cercetător la Universitatea din California, Berkeley, și-a continuat-o la Universitatea din Colorado, Boulder, iar în 1984 a fost numit profesor la Universitatea Duke, unde ocupă, în prezent, poziția de „Distinguished Professor“.

Este autorul a numeroase articole de specialitate și cărți, între care: Entropy Generation through Heat and Fluid Flow, Convection Heat Transfer, Advanced Engineering Thermodynamics, Entropy Generation Minimization, Shape and Structure from Engineering to Nature, Design with Constructal Theory, Design in Nature: How the Constructal Law Governs Evolution in Biology, Technology and Social Organization și The Physics of Life: The Evolution of Everything.

Distinsul profesor este laureat al Medaliei Benjamin Franklin, Premiului Humboldt, Premiului Academiei de Științe din Turcia, iar în 2020 i s-a conferit din partea președintelui Franței titlul de Cavaler al Ordinului Palmes Académiques.

Vă așteptăm!

Selecția studenților pentru mobilități Erasmus+

Semestrul al II-lea, an univ. 2023-2024

 

În perioada 16 22 octombrie 2023 au loc înscrierile în selecția studenților pentru mobilități Erasmus+ în semestrul al Ii-lea, an universitar 2023-2024.

Toate documentele referitoare la selecție (calendar, criteriile de eligibilitate, procedura de înscriere și de selecție etc.) sunt disponibile pe https://www.ugal.ro/relatii-internationale/biroul-erasmus/programul-erasmus-2/selectia-studentilor

Pentru informatii suplimentare contactati Biroul Erasmus din cadrul Universității "Dunărea de Jos" din Galați.

Facebook: erasmusudjg

Instagram: erasmus_udjg

EmailAceastă adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.